ULOTKI, PLAKATY, ZAPROSZENIA, POCZTÓWKI ...

... lub cokolwiek innego z JEDNEJ KARTKI PAPIERU. Żeby uzyskać wycenę, na któryś z takich produktów należy podać, chociaż w przybliżeniu, kilka parametrów. Poniżej ich omówienie i wyjaśnienie. Jeżeli znacie te parametry i wiecie co chcecie, to od razu piszcie do nas e-maila.

formaty

Format, wymiar należy podać w opcji netto tzn. taki w jakim ma być wydrukowany gotowy produkt - po przycięciu. Najlepiej wybierać format standaryzowany określony w grupach A, B lub C np. A4 (297 x 210 mm). Pozwoli to uzyskać najlepszą cenę produktu ze względu na maksymalne wykorzystanie arkusza drukarskiego, który produkowany jest w konkretnych wymiarach. Wymiary z grupy A są najczęściej stosowane do druku akcydensów tj. właśnie ulotki, plakaty, pocztówki itp. Wymiary z grupy B są stosowane najczęściej do druku książek lub czasopism. Grupa C, to przede wszystkim formaty kopert, które dopasowane są do formatu A. I tak np. ulotkę w A4 pakujemy w koperty formatu C4.

sposób zadruku

I nie chodzi tu o wybór techniki drukarskiej tylko o określenie czy nasza kartka papieru ma być zadrukowana z jednej czy z dwóch stron. Do określenia tego parametru w poligrafii używa się skrótów podobnych do działania matematycznego. Np. 4+0 - oznacza zadruk jednostronny z użyciem farb z zakresu CMYK-a, czyli czterema, podstawowymi kolorami. 4+4 oznacza zadruk dwustronny. 1+1 oznacza zadruk dwustronny jednym kolorem (najczęściej oznacza to kolor czarny, czyli druk czarno-biały). Jeżeli oprócz barw podstawowych chcemy zastosować kolor specjalny, dodatkowy (tzw. pantone), to możemy użyć określenia 4+5, 5+0, 5+5 itd.

rodzaj papieru

Żeby dostać wycenę należy też określić na czym chcemy wydrukować nasz produkt. W tym punkcie można oczywiście zdać się na sugestie drukarni, ale przynajmniej trzeba określić czy chcemy mieć to na papierze tzw. offsetowym, niepowlekanym, matowym jak np. papier ksero, gazetowy czy na tzw. kredzie czyli papierze powlekanym błyszczącym lub matowym stosowanym najczęściej do druków eleganckich o większych wymaganiach jakościowych. Pozostaje jeszcze określenie sztywności, grubości produktu, która określana jest w gramach/m2. W skrócie; 50-60 g/m2, to np. gazeta, 80-130 g/m2, to np. ulotka "do rozdawania", 150-250 g/m2, to druki do dłuższego oglądania, bardziej elegantsze i wreszcie 300-350 g/m2, to np. wizytówki, menu, zaproszenia.

z jednej kartki, ale składane

Nasze ulotki, foldery, zaproszenia, menu pomimo, że drukowane na jednej kartce papieru, mogą składać się z kilku stron, czyli mogą być składane w różny sposób. Na pół, w Z, w C, w harmonijkę (ZYG ZAG), na pół i na pół lub w ołtarzyk ... Schematy na zdjęciu.

Wykończenie

Na koniec nasz produkt możemy ozdobić, uszlachetnić, zabezpieczyć. Możemy to zrobić na kilka sposobów. Lakier UV na całości kartki lub wybiórczo w dowolnych miejscach w dowolnym kształcie. Lakier może być matowy lub błyszczący. Taka sama może być folia. Można ją zaaplikować na całej powierzchni. Oprócz efektu uszlachetniającego ma dodatkową zaletę - wzmacnia strukturę kartki na rozdarcie, szczególnie przy produktach składanych na grzbietach. Są również folie specjalne o powierzchni tzw. miękkiego dotyku lub z elementami "znaku wodnego". No i dodatkowe formy zdobienia; złocenie, tłoczenie, wypukłość.

kontakt z nami

poligraf

02-699 Warszawa, ul. Kłobucka, 23D

POLSKA

adres e-mail
telefon